Habo, en underbar kommun vid Vättern i Västergötland

Varför en blogg om Habo?

Jag kom på idén när jag retade mig på en del företeelser i denna i övrigt underbara kommun. Dessutom retar jag mig på att det i många fall sägs att Habo ligger i Småland.

Här tänker jag "hänga ut" journalister och andra som skriver om "småländska Habo" på ett eller annat sätt. Jag kommer också att skriva kommentarer om saker som är bra eller dåligt i Habo.

Uppdatering kommer nog att bli mycket sporadisk. Bor inte längre i Habo, men besöker platsen emellanåt. Därför följer jag inte allt som sker där.


Andra bloggar om

Jag har placerat min blogg i Habobloggkartan.se!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Så bra! Ännu en som propagerar för att rätta till alla de inlägg, kommentarer, hemsidor och liknande som påstår att Habo ligger i Småland. Som född västgöte påpekar jag detta så fort jag får en chans. Härligt att träffa på en likasinnad!



Hälsningar

Maria

2009-02-19 @ 17:50:09
URL: http://amell.bloggagratis.se
Postat av: Bloggare X

Värst är det egentligen när tidningar och TV skriver fel! Samt Habobor själva!



Mulsjö har samma problem!



(Insåg när jag skulle skriva detta att jag saknade signatur, och vill hålla min identitet hemlig, men nu har jag lagt till "Signerat Bloggare X" överst i bloggen!

2009-02-20 @ 11:30:26
Postat av: Bloggare X / Bloggare H

Med en googling så upptäckte jag att "Bloggare X" redan fanns! "Bloggare H" (H som i Habo) verkar vara helt ledigt! Har därför bytt alias för denna blogg!

2009-02-20 @ 12:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0