Det Oförklarliga - Om spökerier! I fel landskap

På en hemsida om spökeri har jag hittat en artikel om Falks grav. Hemsidan heter Det Oförklarliga. Det mest oförklarliga är varför man placerat artikeln under huvudrubriken Småland. Falks grav finns i Habos del av Hökensås. Dvs i Västergötland!

Jag hittade en hemsida som handlar om tidaholm, och som nämner Falks grav. Jag är dock säker på att den ligger i Habo kommun! Hur som helst finns graven i Västergötland! Och ingen annan stans!

Vid närmare eftertanke så är det inte så oförkarligt! Alltså varför många tror att Falks grav ligger i Småland! Titta här! Inte underligt om man tror att det handlar om en plats i Småland!

I grund och botten är det Habo och Mulsjös kommuner som är med i fel turistifformationssammarbete! Orsaken vet jag inte! Kan det ha att göra med länstillhörigheten? Är de då tvingade att samarbeta med Visit Småland i stället för västsveriges motsvarighet som bl.a. täcker resten av Västergötland!

Tre andra länkar till text om Falks grav:
Det spökar vid Falks grav!
Falks grav
Falks grav, Hökensås


Andra bloggar om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0