Ett gäng halvgamla felaktigheter!

Här är några webbställen som placerar Habo i Småland. Det är visserligen gamla fel, men inte desto mindre fel, då Habo ligger i Västergötland!

Dalademokraten skriver på sin webbplas om en pimpelfisketävling som Borlänge Sportfiskeklubb arrangerade på Ösjön Ornäs söndagen den 7 jan."Det kom pimplare från när och fjärran, längst kom man från Habo i Småland". Men de kom naturligtvis från Habo i Västergötland!

Phoenix, en Skoltidning från Uddevalla Gymnasieskola, skriver om "Stadsjeepar - ett hot både mot miljön och trafiksäkerheten". Bl.a. står det "I en ort som Habo i Småland finns hela 27,1 procent nya stadsjeepar, alltså mer än var fjärde bil i orten." Visserligen tråkigt att de är dåliga för både miljön och trafiksäkerheten, men Habo, som ligger i Västergötland, är till stor del landsbygd, och det är ju där man har mest nytta av en stadsjeep, trots den fåniga svenska benämningen. Förvånar mig dock att det skulle finnas så många stadsjeepar där!

I Kennelkatalogen hittar jag en hund "som bor i habo i småland"! Jag tror förstås att hunden bor i Habo i Västergötland!

Webbplatsen skolidrott.se har en artikel om fotbollspelaren Erik Edman där man skriver att han var "aktiv i skolidrottsföreningen under högstadietiden i småländska Habo". Nu har väl han, precis som jag, gått i högstadiet i västgötska Habo!


Andra bloggar om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0