Även i Skåne placerar man Habo i fel landskap

Helsingborgs Daglad, HD, skriver på sin webbplats om att det sitter få kvinnor i Örkelljungas kommunfullmäktige.

En av de kvinliga kandidaterna i höstens kommunalval är Marianne Sternegård (C), som enligt HD "har politisk erfarenhet från Habo i Småland"! Är det tidningen som placerat Habo i Småland eller är der rent av Marianne Sternegård som har dålig koll? Jag utgår ifrån att det är tidningen!

Skånska Örkelljunga är precis som Habo en gränstrakt. (Är det Marianne Sternegård som inte vet var Habo ligger så finns ju risken att hon också placerar Örkelljunga i Småland, eller kanske i Halland)

Tillägg: Marianne Sternegård bekräftar i en kommentar att det är tidningens som inte har koll!


Andra bloggar om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Marianne Sternegård

Nej, jag har verkligen inte påstått att Habo ligger i Småland! Hur skulle jag kunna ha så dålig koll, som var med i hela proceduren med folkomröstning och överflyttning till Jönköpings län, bl a som Valnämndens ordförande!! Då måste man ha koll på läget. Naturligtvis har jag påtalat detta för journalisterna som skrivit artikeln. Jag blir lika upprörd varje gång jag ser detta fel.

2010-05-25 @ 09:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0